Läge och pris brukar vara två viktiga faktorer i val av kontorshotell i Stockholm. Men det skiljer sig även stort åt gällande vilken service som ingår och vilka tillval som kan väljas. Kanske är det värt att betala lite mer och få tillgång till reception, restaurang, föreläsningar osv. Nedan presenteras ett urval av tjänster som kan hittas i Stockholm.
Välj kontorshotell i Stockholm utifrån tjänster
- Café och Restaurang
De större kontorshotellen har mycket ofta en restaurang tillgänglig i lokalerna. Ett smidigt sätt att få tillgång till lunch utan att behöva ta sig iväg från fastigheten. För vissa är detta ”ett måste” medan det för andra är onödigt då matlåda i stort sett alltid tas med. - Reception
Även reception är något som primärt hittas hos de större kontorshotellen. Vilken hjälp som receptionen kan ge varierar däremot kraftigt. Receptionisten kan exempelvis ta emot gäster, svara på telefonsamtal eller ta hand om posten. Det är även vanligt att få hjälp med att boka taxi, kolla upp kontaktuppgifter m.m. - Föreläsningar och utbildningar
Ett kontorshotell som ligger mycket centralt i Stockholm erbjuder sina hyresgäster föreläsningar ett par gånger per vecka. Med god framförhållning presenteras föreläsare, work-shops och liknande. De som hyr kontorsplats får därmed inte bara ett ställe att arbeta på utan även utbildning och möjlighet att knyta kontakter med andra företagare med liknande intressen. - Kort bindningstid
Med lång bindningstid förbinder sig företagaren att hyra rum/plats under en viss tid. Förr var avtal alltid på minst ett år men detta har förändrats och idag finns flera kontorshotell som enbart har en månads uppsägningstid. Hyresformen är flexibel och det ska därmed vara lätt att flytta om annat behov har uppstått inom företaget. - Gemenskapskvällar
Flera så kallade Co-work platser har gemenskapskvällar då alla som hyr en plats kan komma och umgås i lättare format. Det kan exempelvis vara spelkväll eller att man tittar på en fotbollsmatch tillsammans. Även detta blir ett sätt att knyta kontakter och bredda sitt affärsnätverk. - Värd
Co-Work företag har ofta en värd som arbetar på plats. Delvis liknar det en receptionist men värden har ett bredare uppgiftsområde. Exempelvis kan värden se till att det finns kaffe, hålla rent i köket, hjälpa med ärenden och anordna tillfällen för hyresgästerna att umgås.